Dieten

 
 Jag påbörjade min diet för snart 17 veckor sen och det har flutit på bra, det har stått still stundvis, men efter lite få justeringar så har det alltid börjat rulla på igen. Det är först nu den senaste månaden det inte gått framåt, ena veckan går jag ner 0.5kg och andra går jag upp 0.4kg osv. Det är riktigt kämpigt när det kommer till psyket i dessa lägen men förra veckan gjordes en ytterligare justrering och jag hoppas att kroppen kommer att svara bra på den. Än så länge ligger jag inte heller allt för lågt när det kommer till inaget så vi har lite att ta från där nu när tävlingen bara är några veckor bort.
 Under min diet har det inte varit många cheatdays, jag hade en i början med ett begränsat kaloriintag, samt en fri måltid med vissa krav när jag kom ner under 60kg. Det har funkat helt okej även om jag ser fördelar i att få fylla på oftare som vissa gör, det som uppstår vid distans från mina älskade godsaker är dock drömmen om att få smeta in sig i nutella och bada i godsaker när det är tillåtet igen, för dietmat är inte riktigt min grej. Bortsett från det tycker jag snarare att det varit kämpigt med träningen och att ta sig till gymmet de dagar energin varit i botten och jag känt mig riktigt orkeslös, jag hade inte räknat med att träningen skulle vara så tuff under diet och det är främst här min mentalitet sätts på prov. Jag fick köra på med affirmationer ett tag för att få till det, så det gäller att hitta sina knep som gör vardagen lite enklare.
Till top