Dieten 🍗 🍚 🍊

SĂ„ var det sista dagen för mig att blogga idag och jag tĂ€nkte skriva lite om en stor del av resan till scenen, nĂ€mligen dieten. 

TrĂ€ningen Ă€r ju en del, poseringstrĂ€ningen en del men kosten Ă€r ju verkligen den största utmaningen 😊 

Jag började dieta i slutet av april och Ă€r nu inne pĂ„ min 18:e vecka pĂ„ dieten. Jag har haft sĂ„n otrolig tur som har en sĂ„n underbar coach som gör helt fantastiska kostscheman. Det Ă€r inte förrĂ€n nu sista veckorna som det verkligen kĂ€nts att man gĂ„r pĂ„ diet. I början hade jag ganska mycket mat och vĂ€ldigt varierad mat sĂ„ dieten var aldrig jobbig eller trĂ„kig. Det hĂ€nde Ă€ven mycket med min kropp de första 11-12 veckorna sĂ„ allt gick verkligen som en dans pĂ„ rosor 😍

Men sen började resultaten stanna upp. Vissa veckor gick jag till och med upp i vikt och jag blev mer och mer frustrerad, stressad. NĂ„got man absolut inte fĂ„r bli för dĂ„ pĂ„verkar det resultaten Ă€nnu mer đŸ˜©

Vi gjorde ett helt nytt kostupplĂ€gget för nĂ„gra veckor sen dĂ€r vi uteslöt gluten och laktos och sĂ€nkte kaloriintaget. Jag hade stora förhoppningen  pĂ„ Ă€ndringen men det gick inte riktigt som planerat. Kroppen ville inte svara pĂ„ nya upplĂ€gget och det jag var mest frustrerad över var att magen vĂ€xte. Den kĂ€ndes inte fluffig och lös som om det höll pĂ„ att lossna utan jag kĂ€nde mig stor 😕 

SĂ„ nu i veckan gick vi delvis tillbaka till mitt gamla kostschema men har ökad pĂ„ proteinet, sĂ€nkt kolhydraterna ganska rejĂ€lt och Ă€ven gjort ytterligare en kalorisĂ€nkning. Jag har Ă€ven sĂ„ kallade lowcarb-dagar pĂ„ fredagar dĂ€r de Ă€nda kolhydraterna jag har Ă€r grönsaker. De fredagarna Ă€r riktigt tuffa vill jag lova,  men nu hoppas jag pĂ„ resultat 😍 


Det var lite om min diet fram till idag 😄
Jag vill Ă€ven passa pĂ„ att poĂ€ngtera (Ă€ven om jag tror och hoppas att ni som lĂ€ser Ă€r sĂ„ pass kloka sĂ„ ni förstĂ„r detta) att en tĂ€vlingsdiet inte Ă€r en optimal livsstil. Jag Ă€ter sĂ„ hĂ€r för jag har ett mĂ„l, att stĂ„ pĂ„ scenen. SĂ„ mycket kroppsfett som möjligt ska bort och det Ă€r tufft och pĂ„frestande för kroppen! SĂ„ jag hoppas verkligen inte nĂ„gon som inte tĂ€vlingssatsar fĂ„r för sig att hoppa pĂ„ en sĂ„n hĂ€r diet! Mitt kostschema Ă€r speciellt anpassat för MIG och hur min kropp reagerar osv. DĂ€rför vĂ€ljer jag att inte lĂ€gga ut exakt vad jag Ă€ter pĂ„ en dag samt vilket kaloriintag jag har. Det Ă€r inte relevant för nĂ„gon annan Ă€n mig sjĂ€lv 😘

Om ni vill fortsĂ€tta följa min resa till scenen sĂ„ finns jag pĂ„ instagram: malinjjohnsson 
Jag har Ă€ven en egen blogg: malinsfitnessresa.blogg.se dĂ€r jag skriver om bĂ„de trĂ€ning och kost 👌

Ha det underbart 😘
Kramar 

 





Till top